LOGOTYP & SYGNATURA
kolorystyka / koncepcja graficzna
Obecnie pracujemy nad kompleksowym rebrandingiem firmy JBS Solutions z Koszalina. Warto wiedzieć, że podstawowym zadaniem każdej marki – zarówno początkującej, jak i obecnej już dłuższy czas na rynku jest branding, czyli proces budowania i umacniania marki. Chodzi tu o utrwalenie jej w świadomości konsumentów. Kluczowe są tu takie elementy jak:
/ rozpoznawalne i czytelne logo
/ claim, hasło, slogan
/ kolorystyka
/ uniformy kadry
/ public relations
/ specyficzne produkty
Po otrzymaniu briefu od Klienta, przystąpiliśmy do głębokiej analizy, wiedzieliśmy, że nie będą to tylko kosmetyczne zmiany. Zbadaliśmy rynek automatyki przemysłowej, żeby uniknąć porównań lub podobieństw do nowego znaku firmy.
Postanowiliśmy dokonać całkowitego rebrandingu znaku i tym samym zmodyfikować wszystkie elementy składowe obecnego logotypu.
Modyfikacja wspomnianych wyżej elementów składowych wiąże się z rewolucją w marketingu – chodzi tu o inny sposób reklamowania produktów i usług, nacisk na inne ich cechy, a także odmienny charakter komunikacji z Klientem.
Marka żyje w głowach konsumentów 🙂 Dlatego też, specyfikacja branży w jakiej przyszło nam osadzić logotyp wytyczyła nam cel w postaci zaprojektowania prostego, zawierającego bardzo mocne, charakterystyczne i bardzo nowoczesne elementy całego logotypu. Założyliśmy również, że nie może zabraknąć akcentu wskazującego na rok założenia firmy oraz dopełniający całość claim, który będzie docelowo pełnił funkcję wymienną uzależnioną od reklamowanego w danej chwili produktu.